Цікаві сторінки світової літератури

 Розробка уроку "Особливості німецького романтизму крізь призму поезій Г. Гейне" з німецької мови та зарубіжної літератури в 9-му класі 


Федорова Галина Іванівна,
Рогова Людмила Дмитрівна

 Розробка уроку "Виникнення українського козацтва. Запорозька Січ" з історії України та української літератури у 8-му класі 


Сищенко Маргарита Володимирівна

Розробка уроку "Свято Книги" в 6-х - 8-х класах 


Куцеконь Ірина Олександрівна,
Прокопенко Тетяна Валентинівна

 Розробка уроку "Брати Грімм. "Пані Метелиця" із зарубіжної літератури та німецької мови в 5-му класі 


Стеценко Людмила Василівна

  Розробка уроку "Р. Бредбері. "Вино з кульбаб" – М. Стельмах. "Гуси-лебеді летять" із зарубіжної та української літератури у 8-му класі 


Шолохова Олена Іванівна

Розробка уроку "Дж. Байрон. "Хотів би жити знов у горах" із зарубіжної літератури та англійської мови в 9-му класі 


Федорова Наталія Сергіївна

 Розробка уроку "Сімейні цінності у вихованні підлітків" з української і зарубіжної літератури в 9-му класі 


Лукафейник Лариса Василівна

 Розробка уроку "Франческо Петрарка та його сонети" із зарубіжної літератури та історії в 9-му класі





Шатоба Уляна Валеріївна,
Макарович Ірина Петрівна

 Розробка уроку "Трагедія Голокосту у світовій історії та її відображення у творчості Пауля Целана" із всесвітньої історії та зарубіжної літератури в 10-х – 11-х класах 


Гармаш Валентина Федорівна,
Гриценко Ольга Володимирівна

 Розробка уроку "Літературні казки. Л. Керролл. "Аліса в Дивокраї", "Аліса в Задзеркаллі" з англійської мови та зарубіжної літератури в 5-му класі 


Могильна Наталія Миколаївна,
Саєнко Маріана Миколаївна

 Розробка уроку "Розстріляне відродження в Україні та в літературі рідного краю" з історії України та української літератури в 10-х – 11-х класів 


Гармаш Валентина Федорівна,
Гриценко Ольга Володимирівна

 Розробка уроку "Ч. Діккенс. "Різдвяна пісня в прозі" із зарубіжної літератури та української мови в 6-му класі 


Ключнікова Аліна Олександрівна,
Макаренко Неля Василівна

 

Розробка уроку "Байронічний герой і настрої "світової скорботи" у віршах поета" із зарубіжної літератури та української мови в 9-му класі 


Ключнікова Аліна Олександрівна,
Лопатко Валерія Андріївна

Конспект уроку "Пограймося в слова" з англійської та російської мов в 5-му класі 


Могильна Наталія Миколаївна,
Саєнко Маріана Миколаївна

 Розробка уроку "Проблема вибору" (за повістю М. Гоголя "Тарас Бульба") з української літератури та історії України в 9-му класі 


Хохлова Наталія Іванівна, Купленко Нелля Василівна

  Розробка уроку "Вічні істини у творах російської та української літератури" в 9-му класі 


Танайлова Галина Володимирівна

  Розробка уроку "О. Турянський. "Поза межами болю". Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності, що утверджуються у творі" в 11-му класі 


Макодзеба Олена Олександрівна,
Мельник Лариса Григорівна
11
 
 
 Нижеголенко Ольга Володимирівна,
Чистіков ВІктор Михайлович 
 
Сценарій модульного заняття з української та зарубіжної літератур у 10-му класі 

Цюкало Людмила Григорівна,
Сіддікова Світлана Григорівна



У роботі на основі компаративного аналізу поезій пояснено особливості відображення світу у творчості українських і зарубіжних поетів-модерністів.


Thumbnail Image 1
Книга Эрнест Хемингуэй «Праздник, который всегда с тобой» 978-5-17-070580-1 - фото 1ЕРНЕСТ ХЕМІНГУЕЙ - ЦІКАВІ ФАКТИ З БІОГРАФІЇ, ЦИТАТИ


Если тебе повезло и ты в молодости жил в Париже, то, где бы ты ни был потом, он до конца дней твоих останется с тобой, потому что Париж — это праздник, который всегда с тобой.
Из письма Эрнеста Хемингуэя другу (1950 г.)
http://loveread.ec/read_book.php?id=2466&p=1






Музей Булгакова в Киеве вошел в двадцатку лучших литературных музеев мира


https://drive.google.com/open?id=1O5X5USt6p-uGJb_KqWXlUqvKtQ6wR0EF
М. БУЛГАКОВ «МАЙСТЕР І МАРГАРИТА»
5 уроків 

https://drive.google.com/open?id=1RoFba2zUyvnYNTGqo5BbUrdjZmsWzvEn

МЕТОДИЧНІ РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок за новелою Томаса Манна «Маріо і чарівник» в 11 класі (з використанням інтерактивної технології кооперативного навчання
«Робота в малих групах»)
https://drive.google.com/open?id=1Le_z8QufRenKuU0fdxnQfhBXEF4OqXcL


Внеклассное чтение                                        

 С. Лагерлеф  «Чудесное путешествие Нильса с дикими гусями».
-ТЕСТИ-

https://drive.google.com/open?id=1vidr-wuUuYBjoQjTRLXPOWOPjIu0VlAx

Сапфо «До Афродіти». Звернення у вірші до Афродіти  - богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів

https://drive.google.com/open?id=1O9HpT97zl9T3K2kW4OtKLdb5nv5B9UkP

АНОНС сучасної підліткової літератури

https://drive.google.com/open?id=1MWkXC8pYLCCQSf5yiK7ZZO4gkFRE7AN0


Міфологічні образи у творах Й. В. Гете (на прикладі трагедії «Фауст»)


https://drive.google.com/open?id=11LG0VG-oUtNRonENfqmcE8f2eQlyY63L


МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
відкритого заняття

Ернест Хемінгуей. Повість-притча «Старий і море»


https://drive.google.com/open?id=1VWwpiy-PKnulvR86S1OjoKhyUxlMCWhO






Сучасна література


Пауло Коельо «Казки для дорослих».
Відображення власного життя у книгах

Мета: ознайомити учнів із творчістю бразильського письменника-постмодерніста Пауло Коельо; звернути увагу на творчу манеру письменника; визначити тематику та жанрове розмаїття його творів; розвивати усне мовлення, логічне мислення, вміння  висловлювати власну думку, працювати з літературою, комунікативну та інформаційну компетентність; виховувати цікавість до сучасної літератури, позитивні риси характеру.
Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор, диск із презентацією уроку, книги Пауло Коельо, аркуші паперу, мікрофон.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма проведення: урок пошуку істини.

Епіграф уроку:
                                    Щодня Бог посилає нам – разом із сонцем – можливість           
                                    змінити все те, що робить нас нещасними.
                                     І щодня ми намагаємося вдавати,
                                     ніби не помічаємо цієї можливості.
                                     Але той, хто вдивиться у свій день уважно,
                                     знайде цю чарівну мить.       

І. Організаційний момент -1хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів – 2хв.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку -1хв.
ІV. Вивчення нового матеріалу -33хв.
1. Бесіда за епіграфом уроку.
2.Дослідження життєвого шляху письменника.
3. Повідомлення-презентація про релігії світу.
4. Кореспондентські зауваги.
5. Представлення творчого доробку письменника.
6. Захист прочитаної книги «Заїр».
7. Бесіда.
8. Робота над текстом твору.
9. Захист прочитаної книги « На березі Ріо-П’єдра сіла і заплакала”.
10.Бесіда за твором.
11. Захист прочитаної книги «Вероніка вирішує померти».
12. Захист книги «Подобно реке…».
13. Захист книги «Книга воїна світла».
14. Робота над характеристикою образу «Книги воїна світла».
15.Лінгвістична робота.
16. Дослідження жанрового розмаїття творів письменника.
V. Узагальнення та систематизація вивченого -3хв.
VІ. Підсумок уроку – 3хв.
VІІ. Мотивація та оцінювання учнів – 1хв.
VІІІ. Домашнє завдання – 1хв. Випереджальне завдання.
Прочитати одну із книг Пауло Коельо. Обов’язково всім учням прочитати «Книгу воїна світла». Виписати із твору цікаві афоризми. Оформити слайд для спільної презентації.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ.Актуалізація опорних знань учнів
І.Фронтальне опитування. Метод «Мікрофон»
- творчість Гомера відносять до античності, Шекспір – яскравий представник епохи Відродження, ранній Шевченко і Пушкін, Байрон і Гюго – романтики, Поль Верлен, Анна Ахматова – модерністи. А ми  маємо змогу спостерігати за творчістю сучасних письменників-постмодерністів.
- Що таке постмодернізм? (Постмодернізм (лат. Роst- за, далі, після, досл. – після модернізму) – багатозначний термін, навколо якого точиться чимало дискусій у сучасному літературознавстві. Нині постмодернізмом називають:
- сукупність літературно-мистецьких тенденцій, явищ, шкіл, що виникають на межі ХХ- ХХІ ст.;
- художній напрям у літературі й мистецтві другої половини ХХ- початку ХХІ ст.;
- «духовний  стан», світовідчуття кризової епохи кінця ХХ - початку ХХІ ст.;
- стиль у сучасному мистецтві й літературі;
- особливий спосіб організації художнього світу, що може виявлятися на різних етапах літератури;
- добу, етап розвитку літератури й мистецтва.
- Хто вперше звернувся до цього терміна? (Термін «постмодернізм» з’явився за часів Першої світової війни в праці В. Паннвіца «Криза європейської культури (1917). У 1947р. А.Тойнбі в книзі «Вивчення історії» вживає його у культорологічному розумінні. На його думку, постмодернізм символізує кінець західного панування у релігії та культурі. У працях Кокса 1970-х років, присвячених проблемам релігії в Латинській Америці, широко застосовували поняття «постмодерністська теологія». У 1060-1970-х роках термін «постмодернізм» використовували й для означення стильових тенденцій в архітектурі, спрямованих проти безликої стандартизації й техніцизму. Поширення терміну «постмодернізм» набув завдяки теорії Ч.Дженкса  та Р.Стерна («Розквіт постмодерністської архітектури»,1977).)
- Які головні риси постмодернізму? (Умовність образів, ситуацій; колаж, поліфонізм, елементи масової літератури, естетична гра, прсторово-часові зсуви, переходи, перегуки, взаємодія автора з текстом, абсолютизація ролі митця, інтертекстуальність, синкретизм традицій, форм, стилів, міфологізм, іронія.)
- Назвіть відомих вам представників постмодернізму та їхні твори. ( У. Еко «Ім’я троянди», П.Зюскінд «Запахи», К. Рансмайр «Останній світ», М.Павич «Хозарський словник».)
2.Бесіда за світлинами
«Казки для дорослих» (Урок-дослідження творчості постмодерніста Пауло Коельо)
- Розгляньте світлини письменника. Які ваші перші враження? Що ви можете сказати про дитинство цієї людини, її юність?
- Як ви гадаєте, чи щасливою є ця людина на даний час?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Слово вчителя
 Уже перші книги «Щоденник диявола» та «Алхімік»  зробили цього письменника найвідомішим у наш час. Призначений радником ЮНЕСКО, він займався проблемами африканського континенту. За свою діяльність одержав відгуки і міжнародні премії, а в 1996 році міністр культури Франції відзначив його званням кавалера Ордена культури та літератури. Відповідно до списку, надрукованому в журналі «Лір», у 1998 році Пауло Коельо виявився другим серед авторів, твори яких читають найбільше у світі. Саме твори цього сучасного письменника ми аналізуватимемо на уроці. Ви працюватимете у групах. Ваше завдання не лише представити прочитану книжку Пауло Коельо, а й заповнити картки афоризмами на теми : «Любов», «Дружба», « Людина і сенс життя», «Людина і Всесвіт», «Людина і природа» для того, щоб видати колективну збірку афоризмів цього письменника. Отож будьте уважні і слухайте презентації своїх однокласників.
- Також ми повинні відшукати істину життя у творах письменника та простежити ці пошуки в інших творах зарубіжних письменників, які читали впродовж навчання у школі.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда за епіграфом уроку
-Як ви розумієте ці слова?
- Для яких людей вони можуть слугувати гаслом життя? ( Насамперед для людей-песимістів, людей, які втратили віру в життя.)
2.Дослідження життєвого шляху письменника.
- Вирішення проблемного запитання.
- Сам письменник про своє життя сказав так: « Що трапилося одного разу, може ніколи більше не статися. Але те, що трапилося двічі, неодмінно станеться і в третій… У моєму житті все важливе відбувалося тричі…»
- Ваше завдання: послухайте уважно біографічні сторінки письменника і доведіть правдивість слів автора.
Запис  біографії звучить із комп’ютера. На моніторах з’являються світлини Пауло Коельо.
Народився письменник 4 серпня 1947 року в Ріо-де-Жанейро. З раннього віку писав поезії та оповідання, навіть тоді, коли його в цьому обмежували. Через протест закинув навчання – три роки бунтував, «протирав штани» у випускному класі старого езуїтського коледжу, і батькам потрібно було дати хабаря, щоб Пауло отримав атестат. Тут сталося найстрашніше: батьки віддали сина у божевільню, бо той не бажав скоритися батьківській волі – вступити на юридичний факультет університету. Коли юнака виписали додому, він захопився рухом хіпі та  знайшов роботу в газеті і театрі. Ще двічі, за ініціативою батьків, хлопець був у божевільнях і двічі звідти тікав, пробував наркотики. Свій досвід «божевільного» описав згодом у романі «Вероніка вирішила померти».
Свої погляди на світ висловлює у журналі «2001». Якось цей журнал потрапив до рук продюсера компанії СИS Рауля Сейсашу – і з цього часу життя Коельо повернулося на 180 градусів. Автор 65 рок-пісень, 40 000 $ на рахунку в 24 роки. «Зіркова» хвороба стала причиною «підбирання ключів» до різних релігій – буддизм, індуїзм, звертався  і до сатанізму. Божа кара  - почав сліпнути. Навертається  до християнства, здійснює паломництво дорогою Св.Якова. Під враженнями пише книгу «Паломництво, або Щоденник Мага».
       Тричі заарештовують його за ідеологію. Чотири рази одружувався: вперше – з жінкою старшою на 12 років, яка також була хіпі; друга – через  Пауло потрапила у в’язницю; третя – не залишила глибокого сліду в душі Коельо, зате багато вдалося четвертій – художниці Христині Ойсиці, з якою живе понад 20 років.
З 1988 року, коли «Алхімік» зробив сенсацію, романи Пауло Коельо стали найвідомішими у світі.
Створив фонд піклування дітьми та людьми похилого віку.
Прослухавши повідомлення про життєвий шлях письменника, учні роблять висновки про події, що відбувалися у житті Пауло Коельо.
Яке значення віри в житті Пауло Коельо? Пауло Коельо за життя звертався до різних релігій світу. Учіні розповідають про найголовніші релігії світу. Що спільного та відмінного в них?
3. Повідомлення-презентація про релігії світу.
4.Кореспондентські зауваги.
- У журналі «Поколение» за січень-лютий 2003 року в інтерв’ю з Пауло Коельо надибуємо досить цікаву інформацію про письменника. На запитання : “… світ – усього лиш іграшка, якою бавиться Бог»( «Чорт і панна»). Чи, справді, ви вірите у правдивість цих слів? До якої релігії Ви себе відносите, і чи вважаєте Ви, що в світі існує абсолютне втілення доброчестя?» Письменник  відповів: « Я виріс у католицькій сім’ї і виховувався у колежі єзуїтів, тому я католик. Але вірю, що будь-яка релігія веде до одного і того самого Бога. Для мене католицизм ніскільки не ближчий до Істини, ніж православ’я чи, скажімо, буддизм. Просто ця віра у мене в крові. Це те середовище, в якому я почуваюся природно. Кожен із нас, незалежно від віросповідання, - втілення абсолютного доброчестя і абсолютної вади водночас. У кожної монети дві сторони, і треба прийняти це як належне» Чи погоджуєтеся ви з думкою Пауло Коельо?
5. Представлення творчого доробку письменника.
- На сьогодні письменник видав близько 15 книг. Деякі відомі і читачам нашої країни : «Книга воїна світла», «Алхімік», «Заїр», «Одинадцять хвилин», «Вероніка вирішує померти», «Чорт і панна», « На березі Ріо-П’єдра…», « П’ята гора”, «Паломництво, або Щоденник Мага»,  «Подібно до ріки…» та інші.
Твори бразильського письменника видані у 117 країнах світу, він один із найпопулярніших письменників.
6. Захист прочитаної книги «Заїр».
Слово «заїр» пов’язане з іспанською традицією й виникло у ХVІІІ ст.
Арабською «заїр» означає щось видиме, присутнє, таке, що не може залишитися непоміченим. Таке, що, коли вже воно трапилося, поступово поглинає наші думки, аж поки не витіснить все із свідомості.
Сюжет твору найуспішнішого письменника-мільонера залишає дружина і зникає безслідно. Твір присвячено дружині, у ньому простежуються автобіографічні мотиви.
Вона – Естер, він – Михаїл.
 Варто запам’ятати.
«Всесвіт бере на себе турботу виправляти наші помилкм».
«Справжні друзі ті, хто поруч, коли відбувається щось хороше. Лжедрузі приходять із сумними обличчями у сумні хвилини, демонструють, що вони із нами, а насправді наші страждання їм на втіху».
«Енергії ненависті безплідна».
« Важливо залишити в минулому те, що вже належить минулому».
«Краще зїсти половину та на двох, ніж цілого  на самоті».
«Любов – це хвороба, якої ніхто не хоче позбутися. Вражений нею страждає, але не бажає зцілення».
7. Бесіда.
- «Справжні друзі ті, хто поруч, коли відбувається щось хороше. Лжедрузі приходять із сумними обличчями у сумні хвилини, демонструють, що вони із нами, а насправді наші страждання їм на втіху». Як ви розумієте ці рядки?
- Які письменники і у яких творах зверталися до теми дружби? (Герда шукає Кая, незважаючи на перешкоди на шляху. Маленький принц також пізнає цінність дружби Лиса, який його вчить: «Ти завжди несеш відповідальність за тих, кого приручив». «Добре бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш».)
- Чому треба цінувати дружбу? (Бо у справжній дружбі пізнається істина життя.)
- Які прислів’я та приказки згадуєте, коли чуєте щось про дружбу? («Друг пізнається у біді»).
8. Робота за текстом твору. Поради
- Ви стоїте на порозі майбутнього самостійного життя. Які поради дає Пауло Коельо у творі молодим людям? Які із них вас зацікавили? Чому? («Їсти треба тричі на день, навіть коли не почуваєш голоду; якщо ж твоя фігура не відповідає загальноприйнятим стандартам – треба поститися, хоч як би не хотілося їсти»; « Не можна завдавати прикрощів батькам, бо це означає відректися від усього того, що нас тішить і радує»; «Музику   треба слухати неголосну, розмовляти неголосно, плакати зовсім тихо й потайки…»; Завжди треба думати, як найкраще облаштувати свою печеру…»)
9. Захист прочитаної книги «На березі Ріо-П’єдра сіла і заплакала».
- Перший із романів – трилогії «Сьомого дня».
- Усі три розповіді про один тиждень із життя молодих жінок, які випадково опинилися у ситуації, коли треба вирішувати.
- «Нещасний той, хто боїться йти на ризик».
- «Той, хто любить, повинен бути наділений мистецтвом втрачати і знаходити».
- «Якщо повіриш, що знаєш, то, врешті-решт, пізнаєш».
- «Господи, нехай буде воля Твоя! Ти на кожного звалюєш ту нішу, яку нам під силу нести».
- «Самі по собі мрії реальністю не стануть».
10. Бесіда за твором.
- Чому так багато висловів у творі присвячено темі кохання?
- Яка головна тема твору? (Розповідь про один тиждень із життя молодої жінки.)
- Чи можна визначити жанр?
11. Захист прочитаної книги «Вероніка вирішує померти».
Про безумство, від якого нам нікому не втекти.
Реалістична розповідь про жагу  життя перед лицем смерті, яка закликає сприймати кожен день як диво.
«Ніщо в світі не буває випадковим».
-«На фоні чужих нещасть ми відчуваємо себе щасливими».
«  Божевілля - це здатність передати іншим своє сприйняття. Просто всі ми тією чи іншою мірою божевільні».
«Залишайтеся безумними, але поводьтеся як нормальні люди».
-«Залишайтеся безумними, але поводьтеся як нормальні люди ». Про яке безумство йдеться у цих рядках?
- Які власні випадки життя відображаються на сторінках книги?  (Небажання скоритися батькові обернулося для Пауло ув’язненням у психіатричній лікарні; до цих радикальних заходів його рідні вдавалися тричі, і тричі він втікав звідти, після чого свій досвід «божевільного» описав у згаданому вище романі.)
- Чи схожий сюжет цих двох книг «Вероніка вирішує померти» та «На березі Ріо-П’єдра сіла і заплакала»?
12. Захист прочитаної книги «Книга воїна світла».
- Життя навчить будь-кого.
- Воїн світла вже припускався помилок: брехав і зраджував, ранив тих, кого він любив, говорив «так», коли хотілося сказати «ні», але він хоче бути добрим, спрведливим, упевненим, кохати…
- Він знає, що на всіх мовах найважливіші слова – короткі: ТАК, БОГ, ЛЮБОВ…
13.Робота   над характеристикою образу «Книга воїна світла».
- Хто головний герой твору? Чому?
- Яким його зображено у творі?
- Чи можна стверджувати про схожість автора  і його героя?
- Якою треба бути людиною, щоб створити такий образ?
- Якими рисами характеру наділено героя? Підтвердте свої думки текстом.
- З  якими героями в літературі можна ототожнювати «воїна світла» ? Чому? (Робін Гуд, Айвенго, Роланд).
14. Лінгвістична робота.
- У «Книзі воїна світла» знаходимо цікаве зауваження, що найважливіші слова – найкоротші. Спробуємо простежити за цим. Отож, згадуємо:
Так-да уеs, оui…
Бог –Господь, Єгова, Zod…
Кохання – любов,  амур, love
15. Дослідження жанрового розмаїття творів письменника.
- «Книгу воїна світла» ми проаналізували, про декілька інших творів ви почули від своїх однокласників. Як гадаєте, до яких жанрів віднесемо ці твори? (Притчі, філософські казки, повісті, оповідання, романи.)
- У якій книжці найяскравіше представлено притчеве різноманіття? («Подібно до ріки…»)
- Яка притча вам сподобалася? Чому?
- У чому символічний зміст назви?.
-         V. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
1. Відповідь на проблемне запитання.
- Чому саме «Казки для дорослих» є підтемою нашого уроку? (Треба наголосити, що саме у казках відбувається поділ на добро і зло, де добро завжди перемагає. Перемогу світлих сил бажає бачити Пауло Коельо у своєму житті, у житті людей планети та героїв творів. Казки не дитячі, а для дорослих, тому що розкривають проблемні сторінки буденності людського життя.)
2. Перевірка виконаного завдання уроку. Зачитування записаних афоризмів.
Учасники кожної групи зачитують найцікавіші вислови. Деякі можна обговорити.
- Які цікаві вислови-настанови вдалося законспектувати юним кореспондентам? (Учні зачитують виписані афоризми.)
- Людина і сенс життя
- «Алхімік»
- «Страх страждання гірший від самого страждання»,с.180.
- «Ніхто не відвернеться від наслідків того, що відбувається під сонцем»,с. 186.
- « Той, хто є учасником чужої долі, ніколи не проживе власну»,с.189.
- «Смерть загострює життєві сили і відчуття»,с.194.
- «Що трапилось одного разу, може ніколи більше не трапиться, але те, що трапилось два рази, обов’язково трапиться і у третій раз”, с.211.
- «Кожна людина на Землі, ким би вона не була, відіграє головну роль в історії світу. І зазвичай навіть не знає про це», с.214.
- «Навіщо тобі гроші, якщо надходить смерть? Грощі й на хвилю не можуть зупинити смерть», с.218.
- «Життя щедре до того, хто крокує за своєю долею».
 - «В будь-якій справі рішення – лиш початок».
- «Домогтися втілення своєї долі – це єдиний правдивий обов’язок людини”.
- «Книга воїна світла»
- «Життя навчить будь-кого – нехай навіть для цього потрібен буде час», с.42.
- «Якщо сонце заходить, а воїн не осягнув щастя, значить, щось неправильно»,с.56.
- «Воїн світла знає, що неможливо жити в стані повного розслаблення»,с.57.
- «Воїн світла прийшов у цей світ, щоб допомагати своїм братам, а не для того, щоб засуджувати ближнього»,с.66.
«Заїр»
- «Важливо залишити в минулому те, що вже належить минулому»,с.175.
- «Щоб жити повним життям, треба перебувати в безперервному русі – тільки  тоді один день не буде схожий на інший», с.213.
- «Щоб жити далі, досить знати, що на головні питання буття відповіді не бужн ніколи», с. 321.
- «П’ята гора”Пауло Коэльо - Пятая гора (Вениамин Смехов, 2007)
- «Від народження людина робить спробу обманути свою долю», с.30.
- «Життя складається не із бажань, а із вчинків»,с.121.
- «Використовуй кожну мить, щоб потім не жаліти про те, що втратив свою молодість. Бог посилає людині випробування в будь-якому віці».
- «Бог виманає від людей тільки того, що лежить в основі можливостей кожного»,с.143.
- «Життя складається з наших думок»,с.192.
-«На березі Ріо-П’єдра сіла і заплакала”
- «Кожен день бог посилає нам – разом із сонцем – можливість змінити все те, що робить нас нещасними. І кожен день ми робимо спробу довести, що ніби-то ми не помічаємо цієї можливості. Але той, хто зможе вдивитися  у цей день уважно, знайде цю чарівну мить», с.19.
Дружба
«Алхімік»
«Зрада – це удар, якого не чекаєш. Потрібно слухати власне серце. І тоді не буде несподіваного удару»,с.179.
«Книга воїна світла»
«Небезпечно запитувати про пораду. І сто разів небезпечніше давати пораду»,с.48.
«Воїн світла не може обійтися без кохання», с.56.
«Воїн знає, що людина – це не острів».
«Він потребує того, щоб обговорити з кимось свої наміри, щоб попросити у когось допомоги і сприяння і – в хвилини відпочинку, сівши біля багаття, - розповісти комусь про минулі битви»,с.83.
«Заїр»
«Справжні друзі – ті, хто поруч, коли відбувається щось хороше. Лжедрузі приходять у тяжкі хвилини з сумними обличчями, демонструють, що вони «з нами», хоч насправді наші страждання слугують їм немалою втіхою в їхньому житті», с.71.
«П’ята гора”
«Найкращий воїн – той, хто може зробити ворога своїм другом», с.82.
Любов
«Алхімік»
«Коли любиш, то здатний стати ким завгодно», с.202.
«Коли любиш, не можна ані стояти на місці, як пустеля, ані літати по всьому світові, як вітер, ані дивитися на все здалеку, як сонце. Любов – це сила, що перетворює і покращує Душу світу».
«Коли любиш, намагаєшся стати ліпшим».
«Книга воїна світла»
«Все передбачити неможливо – особливо на війні, особливо в коханні»,с.40.
«Заїр»
«Любов – це єдине, що загострює розум, будить творчу фантазію, очищує нас і звільняє»,с.102.
«Любов – це хвороба, якої ніхто не хоче позбутися. Вражений нею не поспішає видужувати; він страждає, але не бажає зцілення», с.344.
«На березі Ріо-П’єдра сіла і заплакала”
«Мудрець лише тому є мудрим, що кохає, а дурень – тому і дурень, що вважає, нібито може осягнути кохання».
«Той, хто любить, повинен володіти мистецтвом втрачати і знаходити»,с.43.
«Кохання – це важкий шлях. Або вознесе тебе до небес, або кине у прірву»,с.73.
«Кохання – це наркотик. Спочатку виникає ейфорія, легкість, відчуття задоволення – на наступний день тобі хочеться ще. Аде поступово ти звикаєш до цього і потрапляєш в повну від нього залежність»,с.69.

Людина і ВсесвітПауло Коэльо - Алхимик (2005)  MP3
 «Алхімік»
«Коли чогось сильно захочеш, увесь Всесвіт сприятиме тому, щоб бажання твоє здійснилося».
«Заїр»
«Всесвіт бере на себе турботу виправляти наші помилки».
«Вероніка вирішує померти»
«Ніщо в цьому світі не відбувається випадково»,с.12.
«Алхімік»
«Можливо Бог і створив пустелю тому, щоб людина усміхалася деревам».
ІV. Підсумок уроку
1. Притча Про олівець».
Послухайте притчу із книги П.Коельо»Подібно до ріки…» про олівець
Малюк дивиться, як бабуся пише листа, і запитує:
-Ти пишеш про те, що відбувалося з нами? А може, ти пишеш про мене?
- Бабуся перестає писати, усміхається і говорить внукові:
- Тим вгадав, я пишу про тебе. Але важливо не те, що я пишу, а те, чим я пишу. Я хотіла б, щоб ти, коли виростеш, став таким, як цей олівець. Малюк дивиться на олівець з великою цікавістю, але не помічає нічого особливого.
- Він такий, як і всі олівці, які я бачив!
- все залежить від того, як дивитися на речі. Цьому олівцеві притаманні п’ять якостей, які необхідні тобі, якщо ти хочеш прожити життя у згоді зі всім світом.
По-перше: ти можеш бути генієм, але ніколи не повинен забувати про існування Спрямувальної Руки. Ми називаємо цю руку Богом і завжди повинні ввіряти себе Його волі.
- По-друге: щоб писати, мені доводиться час від часу застругувати олівець. Ця операція болісна для нього, але потім олівець пише ліпше, отже, вмій терпіти біль, а також пам’ятай, що він ушляхетнює тебе.
По-третє: якщо користуватися олівцем, завжди можна стерти гумкою те, що вважаєш помилковим. Запам’ятай, що виправляти себе – не завжди погано. Дуже часто це єдиний спосіб втриматися на правильному шляху.
По-четверте: у створенні олівця значення має не дерево, з якого його зроблено, і не його форма, а графіт, що знаходиться всередині. Тому завжди дослухайся, що відбувається у твоїй душі.
І насамкінець, по п’яте: олівець завжди залишає слід. Так і ти залишаєш після себе сліди своїми вчинками, саме тому обмірковуй кожен свій крок.
-Чого вчить нас автор?
- Який слід може кожен із нас залишити у цьому житті?
2.Порівняльний аналіз творів Пауло Коельо та Ліни Костенко. Для прикладу можна використати поезію «Життя іде і все без коректур» та визначити риси, які перегукуються.
***
Життя іде і все без коректур,
 і час летить, не стишує галопу.
Давно нема маркізи Помпадур,
І ми живем уже після потопу.

Не знаю я, що буде після нас,
В які природа убереться шати.
Єдиний, хто не втомлюється, - час,
А ми живі, нам треба поспішати.

Зробити щось, лишити по собі,
А ми, нічого, - пройдемо, як тіні,
Щоб тільки неба очі голубі
Цю землю завжди бачили в цвітінні.

Щоб ці ліси не вимерли, як тур,
Щоб ці слова не вичахли, як руди.
Життя іде і все без коректур
І як напишеш, так уже і буде.

Але не бійся прикрого рядка.
Прозрінь не бійся, бо вони як ліки,
Не бійся правди, хоч яка гірка,
Не бійся смутків, хоч вони як ріки.

Людині бійся душу ошукать,
Бо в цьому схибиш – то уже навіки.

-Що спільного у творах Ліни Костенко та Пауло Коельо?
3.Читання молитви.
- Оскільки ви, майбутні випускники, невдовзі стоятимете на порозі самостійного життя, то запам’ятайте це повчання, запам’ятайте виписані вами афоризми, візьміть їх собі гаслами у життя, і тоді, я впевнена, вам буде набагато легше долати труднощі, оминати перешкоди, творити добро! А на завершення – молитва!
Щоб мир панував на Землі, народи мають жити у мирі. Щоб між народами був мир, міста не повинні повставати одне проти одного.
Щоб у містах був мир, сусіди мають знаходити спільну мову. Щоб між сусідами панував мир, треба, аби у кожній сім’ї була злагода. Щоб у сім’ї був мир, кожен має знайти його у своєму серці. )Лао Цзи, Китай, VІст. До н.е.).
- Підтримуйте спокій свого серця у самостійному дорослому житті.
VІІІ. Домашнє завдання
Випустити газету на самостійно вибрану тему-проблему життя, на сторінках якої використати вислови-афоризми Пауло Коельо або епізоди із його книг.

ЛітератураПаоло Коэльо - Сочинения
1.Коельо Пауль. Заїр/ Перекл. З порт.- К.: Софія, 2005. -352с.
2.Коєльо Пауло. Вероника решает умереть/ Пер. С португ.- К.: София, 2005. – 272с.
3. Коєльо Пауло. Книга воина света/Пер. С португ. – К.: София, 2004.- 192с.
4. Коєльо Пауло. На берегу Рио-Пьедра села и заплакала/Пер. С португ. – К.: София, 2004.- 208с.
5. Коєльо Пауло. Подобно реке… - Харьков: Книжній клуб, 2006. – 272с.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Австралія виділяє Україні допомогу на $100 млн Австралія продовжує підтримку України Загалом підтримка Австралією України вже складає пона...